Reparatia si mentenanta unui bloc motor din fonta. 

Prezentare detaliata a procesului de reparatie prin sudare a blocurilor motor din materiale de fonte. 

  

Recomandarea noastra pentru sudarea corpurilor din fonta a blocurilor motoare este de a suda la rece (mai ales pentru neprofesionisti) 

reparatie prin sudura bloc motor

 

 

De retinut la sudarea blocurilor motor de la utilaje : 

  1. Se depun cordoane scurte de max 25mm lungime, in functie de grosime.
  2. Imediat dupa fiecare trecere se ciocaneste sudura.
  3. Piesa corpului de bloc motor nu se va incalzi la o temperatura mai mare decat suporta mana goala.Zona sudata se raceste cu aer comprimat(daca este cazul)
  4. Se utilizeaza electrozi cu diametru cat mai mic si curenti de sudare cat mai redusi.
  5. Se sudeaza zona fisurata a blocului motor in directia - catre colturi si de la material subtire catre cel mai gros. 
  6. Se depun randuri trase, fara pendulare.
  7. La capetele fisurilor trebuiesc practicate gauri pentru a se preveni propagarea fisurii in continuare.
  8. Se prefera pregatirea canalului (sanfren) in forma de U, prin craituire (recomandam electrozii Capilla 50 B ) . Craituirea cu acest tip de electrod este foarte utila deoarece indeparteaza din muchiile de sudare uleiul si grafitul existente. 
  9. Daca este posibil, pozitionati blocul motor in vederea sudarii in pozitie orizontala. 

  

Nu uita despre realizarea unei suduri la un bloc motor:  

tehnologie sudura blocuri motoarecum repar o fisura in bloc motorreparatie bloc motor fontasudura mma bloc motor
Cordoane scurteDelimitarea fisuriiCiocanire a suduriiSudeaza in zone diferite

 

 Consumabile de sudare recomandate pentru sudarea blocurilor de motoare. 

  1. Pentru aplicatiile unde fisura blocului este la exterior, si nu necesita o prelucrare la cote exacte , recomandam o versiune de electrod aliata cu Fier + Nichel + Titan + etc , care ofera un cordon foarte dur (nu ai posibilitatea de a il prelucra cu masini unelte, in schimb se poate poliza foarte usor) , deasemenea ofera si rezistente foarte mari , limitand la maxim problema de fisurare a fontei . Acest electrod are si anumite proprietati de a suda zone chiar imbibate cu ulei din blocul motor, sau anumitor zona care nu sunt usor de pregatit pentru sudare . Electrodul se numeste Capilla 41 - iar noi il consideram cel mai ieftin electrod din piata !! 
  2. Pentru aplicatiile unde se doresc randament de sudare la aplicatiile de mentenanta pentru blocul motor , recomandarea noastra este un electrod cu continut de Nichel 55% , doar ca are capacitatea de depunere mult mai mare decat electrozii standard. Se prelucreaza usor la masini unelte, si noi il consideram o solutie economica prin randamentul superior care il ofera. Propunerea no.2 pentru reparatia blocurilor motoare este electrodul Capilla FeNi 55 .
  3. Pentru aplicatii standard de sudare partilor blocurilor motoare, avem si propunerea 3, un electrod cu continut de 55%Ni , grad de depunere normal , iar denumirea acestuia fiind Capilla 45
  4. Nu in ultimul rand , noi consideram ca ar trebui sa fie propunerea no.1 ca si aplicabilitate de sudare a materialelor din fonta, cu atat mai mult in cazul blocurilor motoare, sunt baghete TIG/WIG dedicate pentru aceasta aplicatie, cu continut de nichel 55% , si care reprezinta optiunea profesionista de sudare a fontei : Dratec DT-NiFe. In functie de tipul de aplicatie, recomandam si sarma MIG-MAG plina : Dratec MIG-NiFe , sau sarma tubulara : Corodur NiFe55 .


Echipamente de sudare care se preteaza pentru reparatia unui bloc motor fisurat.

Ca pentru orice aplicatie mai complexa, chiar si in cazul reparatiilor de blocuri motoare care necesita reparatii - noi am recomandam de fiecare data echipamente de sudare profesionale, care sa te ajute sa rezolvi asa cum trebuie aplicatia. 

Chit ca vei suda blocul cu electrod, cu baghete sau sarme pentru fonte, arunca-ti un ochi si pe echipamentele din gama noastra. Vei regasi diferite aparate de sudura care se preteaza pentru toate buzunarele, cat si de la hobby pana la echipamente industriale, care cu siguranta te vor ajuta. Click pe poza de mai jos. 

bloc motor reparat cu aparatul de sudura

      

    Completare de la prietenul nostru Andrei Homescu cu modalitate exacta de lucru in anumite situatii mai complexe de lucru la anumite blocuri motoare: 
    1. Se goleste motorul de piese
    2. In locasurile camasilor se introduc tevi strunjite la cota segmentilor. 

    3. Se introduce un vibrochen uzat sau unul fals pe pozitie.
    4. Se monteaza chiulasa sau un capac fals.
    5. Se monteaza baia de ulei sau un capac fals.
    6 se "curata fisura" cu o freza diamantata asemanatoare cu cea de dentist ( dar mai mare)
    7. Incepe sudarea
    8. Nu se da alta sudura sau al 2 strat pana nu se raceste complet.
    9. Nu se desfac capacele false si nu se da vibrochenul fala jos decat la 4 ore de la racirea completa
    10 altfel dupa sudare blocul motor se deformeaza si dispare planeitatea de la chiulasa sau motorul va avea vibratii in functionare (deformarea palierelor de lagar de la vibrochen)

     

    Ne placem sa credem caci suntem in masura sa te sfatuim in orice aplicatie sudare de blocuri motoare fisurate, ne inselam ? :-) 

    O sambata placuta va doresc !