Dinte de la roata dintata tocit sau rupt de la echipamentul tau ? 

Te vom invata cum sa reconstruiesti un dinte pentru rotile dintate cu ajutorul procedeului de brazare sau sudare.

reparatie dinti roti dintate

 

Rotile dintate sunt realizate de obicei din oteluri medii aliate.

Se intampla foarte des ca in procesul de folosire al echipamentului , un dinte sau mai multi sa se rupa, incat angrenajul afectat (roata cu dinti) sa nu mai functioneze . 

 

Din acest motiv iti vom recomanda cateva modalitati de lucru prin care chiar tu vei putea repara astfel de situatii ivite. 

  • Prima recomandare pentru reparatia dintilor la rotile zimtate - este procedeul de brazare cu aliaje de Nichel Cupru Zinc:

Se regasesc sub forma de vergele acoperite cu decapant  - click pe bagheta brazare NiCuZn .  Aceste baghete se topesc in jurul temperaturii de 950 grade Celsius, adera extrem de bine la materialul de baza (roata dintata) , datorita continului de nichel din compozitie, cat si a gradului ridicat de capilaritate. Decapantul de pe vergea este extrem de important , deoare acesta pregateste suprafetele ce urmeaza a fi brazate, avand rolul de a decapa.

Ca si echipamente de brazare, recomandam sa analizati ofertele noastre foarte competitive la pret/calitate - accesand link-ul echipamente brazare .

 

reparatie prin brazare la dinti rupti roata dintata

Procedeul este unul foarte simplu , dupa ce creati zona de sanfren cu ajutorul unui polizor in corpul rotii dintate (pentru a mari indeajuns suprafata de contact intre materialul de adaos si baza piese (roata) , cu ajutorul flacarii oxi-propanice sau oxi-acetilenice (de ex - puteti accesati aici un kit complet de 5L) veti incepe a topi bagheta de adaos, construind o suprafata inaltata, din care vom realiza dintele ulterior. Dupa procesul de brazare, acesta se poate modela sau rectifica cu ajutorul unui echipamente de rectificare, sau cu discul polizorului, pana la a ii da forma exacta ca si restul dintilor de la roata cu probleme. 

O detaliere tehnice mult mai ampla, regasiti pe pagina noastra de Facebook, unde o sa regasesti o serie de videoclipuri (cauta ALLOY Romania pe Facebook)

 

  • O alta recomandare pentru reparatia unei roti dintate este cea prin procedeul de sudare

Putem reconstrui un dinte care sa se comporte similar cu ceilalti ai rotii dintate. Electrodul recomandat in acest gen de aplicatie este un electrod cu compozitie chimica complexa (29% Crom ; 9% Nichel ; etc) care are una dintre cele mai inalte capacitati de a fuziona cu materiale de baza complexe (cum e cel al rotii noastre) , in acelasi timp sa ofere valori foarte ridicate la tractiune, rupere si sa ofera o sudabilitate perfecta incat sa putem construi cu usurinta dintele. Daca inaltarea prin sudare la nivelul rotii dintate permite, se aplica un strat final cu un electrod dur (unde la 30-40HRC) , peste stratul tampon cu electrodul inalt aliat. 

cum sudez dintele rupt la rotile dintate

 

Electrodul ca strat tampon pe care il recomandam este (click aici) - Capilla 52 K .  Procedeul este unul relativ asemanator cu cel de brazare prezentat mai sus, in sensul ca este necesar realizarea unui sanfren mai adans in roata dintata in care sa ne "ancoram" cu materialul topit in urma sudarii cu electrodul propus.Dupa ce aplicam stratul de radacina(tampon) care face o dilutie corecta in materialul de baza - vom aplica un strat dur de tipul : Capilla 300 B , sau un pic mai dur de genul Capilla 400 B , care este un electrod care ofera o duritate medie (nu foarte ridicata caci exista riscul de tocire a celeilalti roti din cauza diferentei mari de duritate intre ele) . Ne vom inalta indeajuns de mult, ca dupa rectificare / prelucrare cu ajutorul polizorului sa obtinem forma dintelui care este asemanator cu ceilalti. 


Dintele obtinut cu electrodul dur ( Capilla 300 B , sau Capilla 400 B ) are duritatea materialului din care e realizata roata , avand proprietati de adeziune extrem de bune . Totodata, electrodul folosit ca strat tampon/intermediar  Capilla 52 K are proprietati de a suda materiale greu sudabile, avand un comportant de sudabilitate extrem de bun, incat sa ne ajute sa "construim" dintele sau dintii lipsa din roata dintata cu probleme. 


Stim sigur ca te poti descurca cu cunostinte tehnice minime, daca ai probleme, scrie-ne aici.

O duminica seara placuta va doresc !