Dinte de la roata dintata tocit sau rupt de la echipamentul tau ?
Te vom invata cum sa reconstruiesti un dinte pentru rotile dintate cu ajutorul procedeului de brazare sau sudare.
Rotile dintate sunt realizate de obicei din oteluri medii aliate.
Se intampla foarte des ca in procesul de folosire al echipamentului , un dinte sau mai multi sa se rupa, incat angrenajul afectat (roata cu dinti) sa nu mai functioneze .
Din acest motiv iti vom recomanda cateva modalitati de lucru prin care chiar tu vei putea repara astfel de situatii ivite.
- Prima recomandare pentru reparatia dintilor la rotile zimtate - este procedeul de brazare cu aliaje de Nichel Cupru Zinc:
Se regasesc sub forma de vergele acoperite cu decapant - click pe bagheta brazare NiCuZn . Aceste baghete se topesc in jurul temperaturii de 950 grade Celsius, adera extrem de bine la materialul de baza (roata dintata) , datorita continului de nichel din compozitie, cat si a gradului ridicat de capilaritate. Decapantul de pe vergea este extrem de important , deoare acesta pregateste suprafetele ce urmeaza a fi brazate, avand rolul de a decapa.
Ca si echipamente de brazare, recomandam sa analizati ofertele noastre foarte competitive la pret/calitate - accesand link-ul echipamente brazare .
Procedeul este unul foarte simplu , dupa ce creati zona de sanfren cu ajutorul unui polizor in corpul rotii dintate (pentru a mari indeajuns suprafata de contact intre materialul de adaos si baza piese (roata) , cu ajutorul flacarii oxi-propanice sau oxi-acetilenice (de ex - puteti accesati aici un kit complet de 5L) veti incepe a topi bagheta de adaos, construind o suprafata inaltata, din care vom realiza dintele ulterior. Dupa procesul de brazare, acesta se poate modela sau rectifica cu ajutorul unui echipamente de rectificare, sau cu discul polizorului, pana la a ii da forma exacta ca si restul dintilor de la roata cu probleme.
O detaliere tehnice mult mai ampla, regasiti pe pagina noastra de Facebook, unde o sa regasesti o serie de videoclipuri (cauta ALLOY Romania pe Facebook)
- O alta recomandare pentru reparatia unei roti dintate este cea prin procedeul de sudare
Putem reconstrui un dinte care sa se comporte similar cu ceilalti ai rotii dintate. Electrodul recomandat in acest gen de aplicatie este un electrod cu compozitie chimica complexa (29% Crom ; 9% Nichel ; etc) care are una dintre cele mai inalte capacitati de a fuziona cu materiale de baza complexe (cum e cel al rotii noastre) , in acelasi timp sa ofere valori foarte ridicate la tractiune, rupere si sa ofera o sudabilitate perfecta incat sa putem construi cu usurinta dintele. Daca inaltarea prin sudare la nivelul rotii dintate permite, se aplica un strat final cu un electrod dur (unde la 30-40HRC) , peste stratul tampon cu electrodul inalt aliat.
Electrodul ca strat tampon pe care il recomandam este (click aici) - Capilla 52 K . Procedeul este unul relativ asemanator cu cel de brazare prezentat mai sus, in sensul ca este necesar realizarea unui sanfren mai adans in roata dintata in care sa ne "ancoram" cu materialul topit in urma sudarii cu electrodul propus.Dupa ce aplicam stratul de radacina(tampon) care face o dilutie corecta in materialul de baza - vom aplica un strat dur de tipul : Capilla 300 B , sau un pic mai dur de genul Capilla 400 B , care este un electrod care ofera o duritate medie (nu foarte ridicata caci exista riscul de tocire a celeilalti roti din cauza diferentei mari de duritate intre ele) . Ne vom inalta indeajuns de mult, ca dupa rectificare / prelucrare cu ajutorul polizorului sa obtinem forma dintelui care este asemanator cu ceilalti.
Dintele obtinut cu electrodul dur ( Capilla 300 B , sau Capilla 400 B ) are duritatea materialului din care e realizata roata , avand proprietati de adeziune extrem de bune . Totodata, electrodul folosit ca strat tampon/intermediar Capilla 52 K are proprietati de a suda materiale greu sudabile, avand un comportant de sudabilitate extrem de bun, incat sa ne ajute sa "construim" dintele sau dintii lipsa din roata dintata cu probleme.
Stim sigur ca te poti descurca cu cunostinte tehnice minime, daca ai probleme, scrie-ne aici.
O duminica seara placuta va doresc !
6 Comentarii
De obicei rotile dintate se executa din C45 fost OLC 45 sau fonte dure. Mai rar din bronz.
Propunere
1 se polizeaza zona rupta
2 se gauraste in roata si se introduc stifturi din otel rezistent dar sudabil
3. Se incarca prin sudura in straturi
4 dupa fiecare strat se curata prin polizare. Atentie la bronz ca particule din piatra de polizor raman infipte in bronz si formeaza la sudare pori si incluziuni
5. Ultimul strat se da cu un electrod din material mai dur.straturule anterioare se incarca cu un metal mai moale.
6 Daca s-a fisurat rupt un dinte si ceilalti sunt fisurati dar nu se vad cu ochiul liber recomandare se schimba roata sau se aprovizioneaza una noua pana cedeaza de tot aia veche.
Multumim d-ul Andrei,
Cum ne-ati obisnuit, sfaturile dvs aduc plus valoare pentru multi utilizatori fara experienta practica.
Ca update pt dvs, ce e posibil sa nu fi incercat pana acum, sunt baghete de brazare cu continut de Nichel , Cupru , zinc , folosite cu brio in testele noastre pentru reparatia dintilor rupti la anumite roti dintate.
O seara faina va doresc !
buna am o roata dintata de pe un mertedes c class de la distributie pe vibrokhen cu dinti tocite daca se poate reconditiona? multumesc
Buna ziua, desigur, se pot repara usor respectivii dinti. Exista materiale speciale de sudare, care odata aplicate genereaza o rezistenta foarte buna la uzura metal+metal. Se placheaza cu materialul de adaos sudura, ulterior dintii se vor rectifica in cote pentru utilizarea finala. Pentru mai multe detalii, ma puteti contacta la telefon: 0734 019 544.
Bună. Am un pinion de la cutia de viteze atv.. Sau retezat toti dinți de pe pinion.. As dori sa stiu daca se poate recondiționa...
Desigur, este un electrod/sarma speciala cu care se face reconstructie, ulterior se poate rectifica. Reconstructia dintilorse face de catre client, noi nu ne ocupam de asa ceva.
Bună ziua. Am o problema cu un Ax cu pinion Conic. Area dinții tociti cum îi pot încarcă și reface la loc. Mulțumesc
Caut un meserias sa mi faca o matrita .manuala cu ajutorul careia sa prelucrez firul de sirma moale de 3mm ,pentru a obtine plasa plata tesută,
Vreau sa confectionez plasa impletita plata pentru voliere si custi pentru pasari si animale
Cu ochiuri patrade de 25-30 mm
Lasa un mesaj: