Otelurile manganoase, denumite uneori si oteluri austenitice manganoase, au un continut mediu de 11-14% mangan si 1-1.4% carbon.
Mai jos va prezentam succint care sunt recomandarile noastre despre sudabilitatea acestui gen de otel manganos.
Unele tipuri de asemenea pot contine si cantitati mici de alte elemente de aliere. Aceste oteluri au o capacitata exceptionala de a se durifica superficial, ca urmare a deformarii plasctice care apare la impact si/sau la presiune mare pe suprafata. Prin aceasta, astfel de oteluri devin un material ideal pentru industria extractiva si miniera, de ex. pentru partile active ale ciocanelor de concasare, morilor, dintilor, benelor de excavatoare, dintilor masinilor de terasamente dar si partilor macazurilor de cale ferata.
Otelul manganos rezista mult timp dar pana la urma se uzeaza. Reconditionarea se compune de obicei din repararea fisurilor sau a sparturilor, adaugarea materialului care a fost uzat si amplasarea de straturi dure pe suprafata pentru a se prelungi durabilitatea piesei. Sudabilitatea otelului manganos este restrictionata de tendinta de fragilizare in urma incalzirii si a racirii lente. Una dintre cele mai importante reguli este ca temperatura intre straturi sa nu depaseasca 200gC. Din acest motiv este esential sa se controleze cu mare grija incalzirea la sudare. De aceea este necesar sa se respecte urmatoarele principii:
- a se suda cu cea mai mica energie liniara, cu un curent de sudare minim.
- a se utiliza cu strictete numai tehnica de sudura cu randuri trase, nu cu pendulare, in loc de sudare prin miscare oscilatorie
- acolo unde este posibil, sa se lucreze concomitent la mai mult epiese
- piesa se poate raci cu apa.
Sudarea otelurilor manganoase poate insemna practic:
- imbinarea otelului manganos cu otel nealiat sau slab aliat
- imbinarea otelului manganos cu otel manganos
- reincarcare suprafetelor uzate
- incarcare cu sudura pentru atingerea duritatii suprafetei initiale
Imbinarea :
Pentru imbinarea otelurilor manganoase intre ele si cu alte tipuri de oteluri, se utilizeaza materiale de adaos inoxidabile austenitice, rezultand imbinari rezistente.
Mai jos in pagina va propunem cele mai uzuale tipuri de electrozi care se preteaza otelurilor cu continut mare de mangan. Desigur , sunt multe altele tipuri, dar in functie de aplicatiile dvs noi va putem recomanda si alte solutii.
Totodata, putem oferi si sarmele sub forma de rola, cat si bagheta, care se preteaza acestor aplicatii cu materiale de baza manganoase.
Nu ezita sa ne scrii, cu mare drag iti vom raspunde !
O seara buna va doresc !
4 Comentarii
Asa da.
D-ul Andrei, ca de obicei , va asteptam cu detalii si recomandari suplimentare despre sudarea otelurilor manganoase, impartasindu-ne din experienta dvs. O sambata placuta va doresc !
Buna ziua! Cu acești electrozi manganosi pot sudat inoxul?și dacă da ,ste ocazia că inoxul după sudare sa ruginească ?
Buna seara. Termenul de electrozi manganosi este unul destul de amplu. Ca idee, exista si electrozi de inox, de tip 18 8 6 (crom/nichel/mangan) care sudeaza anumite aliaje de tip manganoase. Ca idee poate aparea si rugina in conditiile in care acel inox este contaminat. Oricum, cantactati-ne ca sa va indrum in mod exact in aplicatia dvs. O seara placuta !
Buna seara.Am de rezolvat o problema tehnica, respectiv, reconditionarea unui ax de motor electric care prezinta FISURI. Mentionez ca am facut analiza chimica si axul motorului este realizat din Ol 28Mn6.Se poate reconditiona prin SUDURA? Ma puteti ajuta?.
Buna ziua. Detinem orice aliaj posibil la acest moment, de la otel carbon pana la titan pur, inclusiv materiale de adaos pentru oteluri manganoase. Recomand ca sa ne contactati si cum sa ne explicati mai in detaliu problema, ca sa va putem oferi o solutie tehnica evaluata. Multumim, spor !
Lasa un mesaj: