Sudura sasiu auto sau componente de rezistenta de la masini si remorci. 

Metode si aliaje de sudare pentru sasiurile si remorcile auto. 

 Ai incercat in dese randuri sa sudezi subansambluri auto cum ar fi un sasiu, sau o cadrul unei remorci, etc ? Cumva sudura nu a rezistat, iar fisurile au aparut din nou ?

Cu siguranta sudura nu a fost conforma!

 

In trecut, pentru un ansamblu auto, ai realizat sudura cu electrozi bazici-nealiati sau cu sarma plina SG2?  Sasiul unei masini este o structura care este supusa in mod constant la eforturi mecanice, de aceea noi recomandam sa utilizati din start solutii tehnice profesionale, pentru a evita munca in zadar, bani cheltuiti inutil si reluarea aplicatiei de sudare. 

cum sudez sasiul auto

  

Proceduri de lucru in sudarea sasiurilor si remorcilor auto.

  1. Inainte de orice aplicatie de sudare, subansamblele auto trebuiesc curatate pana la luciu metalic de mizerie, rugina, etc.
  2. concepeti de la bun inceput modul in care vei suda materialele cu problema.
  3. realizati sanfrene care sa va ajute in mod constructiv sa realizati aplicatia, luati in calcul aplicarea de petice metalice care sa te ajute sa ai suprafete de contact cat mai mari (pentru a limita efortul de pe o zona limitata sudata)
  4. in functie de echipamentul care il ai, respectiv experienta ta de sudare intr-un anumit procedeu, sasiul sau o remorca din aliaj de aluminiu sau otel se pot suda cu electrod, sarma plina in procedeul MIG-MAG, sau chiar baghete TIG. 

Nu uita : sa iei in considerare toate conditiile de siguranta impotriva focului, exploziilor, etc, deoarece sudura unui sasiu auto implica riscuri de aprindere a combustibilului, sau a diferitelor materiale inflamante.


Daca dorim sa sudam de exemplu un sasiu din otel, pentru o penetrare corecta, noi recomandam un dublu sanfren (dublu V) si sudat de pe ambele parti, precum poza de mai jos.

realizare sudura sasiu de auto

 

Consumabile de sudare a unui sasiu din otel :

  • electrozi high strength - fata de un electrod standard (6013, 7018), acestia sunt aliati cu Nichel, Crom, Mangan si Molibden care ii ofera o rezistenta la rupere de pana la 800 Mpa ( prin comparatie un electrod standard nealiat ofera o valoare de max 500 Mpa ). Electrozii vin in pachet vac-pack, nefiind necesara calcinarea lor, deoarece pot fi utilizati imediat. Deasemenea are un comportament extrem de bun la rezistenta la impact chiar la temperaturi de -60gC. Click pe poza de mai jos pentru a achizitiona:

materiale sudura sasiu auto

  • Sarme pline high-strength - cu continut de Nichel, Molibden, Crom , pentru sudarea in procedeul MIG-MAG al componentelor de structura a unei autovehicul. Se poate suda atat in CO2 cat si MIXT-GAZ (M21), avand o sudabilitate foarte buna. Ca si electrozii, ofera cordoanelor sudate valori de rezistenta cu mult mai mari decat sarmele nealiate (ex: SG2). Click pe poza de mai jos pentru a achizitiona

sudura rezistenta sasiu de masina

Consumabile de sudare a unui sasiu din aluminiu sau subansamble ale unei remorci:

  • Sarme pline MIG & TIG aliate suplimentar cu magneziu, mangan, sau chiar zirconiu. Sudabilitatea este asemanatoare cu un aliaj standard (gen ALSI5), dar cordoanele sudate sunt mult mai rezistente. Ex: Genereaza o rezistenta la rupere de 275Mpa, fata de o sarma de aluminiu standard tip ALSI5 care are o rezistenta de doar 125Mpa. Diferenta de pret este una foarte mica (de aprox +0.5 euro pe kg in plus fata de un aliaj gen ALSI5. Pentru achizitie click pe poza de mai jos

ce materiale folosesc pentru sudura sasiu

In conditiile in care doresti sa iti achizitionezi sau sa iti reinnoiesti echipamentul pentru sudarea unei structuri auto, noi iti recomandam si o serie de echipamente care sa iti faciliteze realizarea acestui proiect, click pe poza: 

cum sudez un sasiu de remorca

  

Spor la treaba, o seara placuta !