Sudura sasiu auto sau componente de rezistenta de la masini si remorci.
Metode si aliaje de sudare pentru sasiurile si remorcile auto.
Ai incercat in dese randuri sa sudezi subansambluri auto cum ar fi un sasiu, sau o cadrul unei remorci, etc ? Cumva sudura nu a rezistat, iar fisurile au aparut din nou ?
Cu siguranta sudura nu a fost conforma!
In trecut, pentru un ansamblu auto, ai realizat sudura cu electrozi bazici-nealiati sau cu sarma plina SG2? Sasiul unei masini este o structura care este supusa in mod constant la eforturi mecanice, de aceea noi recomandam sa utilizati din start solutii tehnice profesionale, pentru a evita munca in zadar, bani cheltuiti inutil si reluarea aplicatiei de sudare.
Proceduri de lucru in sudarea sasiurilor si remorcilor auto.
- Inainte de orice aplicatie de sudare, subansamblele auto trebuiesc curatate pana la luciu metalic de mizerie, rugina, etc.
- concepeti de la bun inceput modul in care vei suda materialele cu problema.
- realizati sanfrene care sa va ajute in mod constructiv sa realizati aplicatia, luati in calcul aplicarea de petice metalice care sa te ajute sa ai suprafete de contact cat mai mari (pentru a limita efortul de pe o zona limitata sudata)
- in functie de echipamentul care il ai, respectiv experienta ta de sudare intr-un anumit procedeu, sasiul sau o remorca din aliaj de aluminiu sau otel se pot suda cu electrod, sarma plina in procedeul MIG-MAG, sau chiar baghete TIG.
Nu uita : sa iei in considerare toate conditiile de siguranta impotriva focului, exploziilor, etc, deoarece sudura unui sasiu auto implica riscuri de aprindere a combustibilului, sau a diferitelor materiale inflamante.
Daca dorim sa sudam de exemplu un sasiu din otel, pentru o penetrare corecta, noi recomandam un dublu sanfren (dublu V) si sudat de pe ambele parti, precum poza de mai jos.
Consumabile de sudare a unui sasiu din otel :
- electrozi high strength - fata de un electrod standard (6013, 7018), acestia sunt aliati cu Nichel, Crom, Mangan si Molibden care ii ofera o rezistenta la rupere de pana la 800 Mpa ( prin comparatie un electrod standard nealiat ofera o valoare de max 500 Mpa ). Electrozii vin in pachet vac-pack, nefiind necesara calcinarea lor, deoarece pot fi utilizati imediat. Deasemenea are un comportament extrem de bun la rezistenta la impact chiar la temperaturi de -60gC. Click pe poza de mai jos pentru a achizitiona:
- Sarme pline high-strength - cu continut de Nichel, Molibden, Crom , pentru sudarea in procedeul MIG-MAG al componentelor de structura a unei autovehicul. Se poate suda atat in CO2 cat si MIXT-GAZ (M21), avand o sudabilitate foarte buna. Ca si electrozii, ofera cordoanelor sudate valori de rezistenta cu mult mai mari decat sarmele nealiate (ex: SG2). Click pe poza de mai jos pentru a achizitiona:
Consumabile de sudare a unui sasiu din aluminiu sau subansamble ale unei remorci:
- Sarme pline MIG & TIG aliate suplimentar cu magneziu, mangan, sau chiar zirconiu. Sudabilitatea este asemanatoare cu un aliaj standard (gen ALSI5), dar cordoanele sudate sunt mult mai rezistente. Ex: Genereaza o rezistenta la rupere de 275Mpa, fata de o sarma de aluminiu standard tip ALSI5 care are o rezistenta de doar 125Mpa. Diferenta de pret este una foarte mica (de aprox +0.5 euro pe kg in plus fata de un aliaj gen ALSI5. Pentru achizitie click pe poza de mai jos:
In conditiile in care doresti sa iti achizitionezi sau sa iti reinnoiesti echipamentul pentru sudarea unei structuri auto, noi iti recomandam si o serie de echipamente care sa iti faciliteze realizarea acestui proiect, click pe poza:
11 Comentarii
Am un sasiu de remorca indoit pt ca a fost rasturnata. Vreau sa tai o portiune mica din cadrul remorcii si sa intaresc cu tabla hardox rezistenta.
Electrozii pentru sudura rezistenta care ii aveti prezentati pot suda si acest otel ? Multumesc !
Electrozii care ii recomandam noi mai sus se preteaza fara nicio problema pentru hardox-ul cu care doriti sa intariti sasiul. Ne puteti contacta daca aveti alte neclaritati.
Buna ziua. Pentru sudura sasiului unei semi-remorci din aluminiu cu sarma protectie gaz ce anume recomandati ? Pot sa comand direct sarma care o aveti mai sus? Rog confirmati
Buna ziua, multumim de solicitare. Pentru sudura unui sasiu la o semi-remorca noi recomandam aliaje de adaos sudura superioara, aliate cu magneziu, sau chiar cu urme de mangan (care sunt considerate cele mai rezistente aliaje de aluminiu), deoarece sasiul este solicitat la eforturi mecanice foarte mari si ca sa evitati probleme ulterioare recomandam din start a se utiliza aliaje din aluminiu aliate superior. Alegeti din propunerile noastre de mai sus, aliajul de sudura dorit. Toate reperele se afla pe stoc cu livrare imediata. Multumim !
unde in buc. pot suda un sasiu de duba iveco???Multumesc,
Un colaborator d-al nostru cu competente profesionale este : 0723 265 305 - SIRCROM SRL si va v-a ajuta cu siguranta in rezolvarea unei aplicatii de sudura pentru toate tipurile de sasiuri auto.O zi buna !
Va recomandam sa specificati catre colaboratorul nostru ca vine recomandarea de la noi (ALLOY Romania).
Salut ! Am un o remorca mica care are un sasiu din aluminiu. Imi este clar ce sarma de aluminiu sa aleg,citind articolul de mai sus, intrebarea mea este realizez o preincalzire a materialului de aluminiu din care e realizata structura sasiului ? Mentionez ca are un inceput de fisura de aprox 2 cm. Dupa ce realizez un mic sanfren, la ce temperatura estimativa sa duc cadrul sasiului? Multumesc !
Buna seara, la o grosime mai mare a materialului de 15mm se recomanda o preincalzire la aprox 200gC , sau daca tehnic nu este posibil, mariti amperajul pentru a suplini aportul de caldura care se disipa in material.
Am o fisura la sasiul unei semi-remorci si doresc sa cumpar o rola de sarma sudura speciala pentru sasiuri si nu stiu cum sa procedez
Buna ziua d-le Bratu. Sasiurile de la diferite tipuri de masini, cat si remorci sunt realizate din oteluri de rezistenta superioara, aliate in dese randuri cu nichel(daca vorbim de aliaje de otel si nu aluminiu). In aceste situatii este indicat ca sasiul respectiv sa fie sudat tot cu o sarma high strength (inalt rezistenta) ca sa ofera cordunului sudat o rezistenta superioara. Exista greseala des inalnita intre utilizatori ca sa sudeze acest tip de materiale cu sarme comune si sa constate fisuri ulterioare. Din acest motiv noi recomandam pentru sudarea sasiurilor din otel sarme high strength. Le puteti achizitiona accesand meniul nostru: Sudare => Sarma plina MIG-MAG => Sarma MIG-MAG mediu-aliata => Ni1% -sarma MIG-MAG
Buna ziua ! Pe langa posibila sudare in viitor a unui sasiu de atv, cunoaste-ti pe cineva care indreapta sasiu? Va multumesc
Buna ziua, din pacate va putem ajuta doar cu aplicatia de sudare a sasiului de atv, mai putin cu indreptarea, sorry :-)
Va salut, detin o Kia Sportage din 2006, motor, cutie, tabla perfecte perfecte, mi a aparut o mare problema pe care nu dau de nimeni sa imi zica ca merge, numai raspunsuri negative am primit, lonjeroanele dupa spate sunt mancate de rugina incat mi au aparut mici gaurele, as dorii sa stiu daca se pot suda, (reconditiona) si care ar fii costul cu aproximatie. Este pacat de ea sa o cheme rabla .
Va multumesc si astept un raspuns din partea dvs.
O zi frumoasa!
Salut. Din pacate ne mentinem aceeasi parere... Daca sasiul este mancat in asa hal, pierzi timpul, nu exista nicio solutie pentru sudare, deoarece efectiv nu ai avea pe ce sa construiesti ... cu material sudat...
Bună ziua.
Un sasiu de Mitsubishi Pajero care are gauri dacă îl recondiționez mai prezintă rezistenta la șocuri și în timp?
Cu ce trebuie înlocuită bucata ruginita decupatac din el și cu ce trebuie sudat?
Buna ziua, daca sasiul este depreciat, din punctul nostru de vedere nu isi mai are rostul aplicatia de sudare / reparatie. Spor la treaba !!
Buna ziua! Unde pot suda in zona Moldovei(Botosani,Suceava,Roman,Bacau) un sasiu de semiremorca cu prelata,sasiu galvanizat?
Sunt mai multi colaboratori care sunt in zona Moldovei, dar de ce nu incercati dvs sa va utilati ca sa va puteti realiza singur aceste aplicatii? In materie de sasiuri cu fisuri, sau cu probleme, daca alegi aliajul corect si pregatesti corespunzator suprafata inainte de sudare, cu siguranta puteti reusi fara nicio problema. Va putem sfatui in toate aspectele.
Bună ziua . Am un sasiu de sprinter curbat și fisurat. Mă puteți ajuta cu recomandarea unui colaborator al dumneavoastră?
Buna seara. Ma tem, daca respectivul sasiu este curbat...rau, cat si fisurat, noi nu recomandam sa va mai chinuiti sa il reparati. Este posibil sa fie mai mare bataia de cap ...
Buna ziua! Ma puteti ajuta cu un colaborator de-al dvs la care as putea repara sasiul fisurat de la o autobetoniera?
In zona bucurestiului daca se poate, multumesc!
Lasa un mesaj: